Tatuerade fräknar - min stora kärlek!

När jag började med kosmetisk tatuering för snart tre år sedan så kunde jag aldrig gissa att just fräknar skulle bli min stora grej. Jag själv älskar ju fräknar och tatuerade in en massa på mig själv så fort jag fick chansen, men jag anade inte att det fanns så många fler därute som delade min kärlek till fräknar! Det är så otroligt kul att det är så många som kontaktar mig för att få fräknar tatuerade. Det som också är väldigt roligt är att det är personer i alla åldrar, könstillhörigheter, hudtoner osv som kommer till mig.
 
Det finns också så oändligt många varianter av fräknar, och det går att göra precis så många eller så få en vill. Jag anpassar alltid färgen efter hudton och önskemål. Det går att göra fräknar nästan överallt i ansiktet, även ögonlocken, vid läpparna, hårfästet osv. Det är också möjligt att gå steget längre och sätta fräknar på axlarna, armarna, bröstkorgen osv. Friheten är med andra ord väldigt stor gällande antal och placering.
 
Det en dock bör ha med sig gällande tatuerade fräknar är att de av naturliga skäl inte kommer att framträda mer när huden runtomkring blir solbränd, vilket äkta fräknar ofta har en tendens att göra. Färgen på de tatuerade fräknarna är relativt konstant, vilket gör att ju mörkare solbrännan blir, desto mindre framträdande kan de tatuerade fräknarna upplevas. 
 
Jag ska gå in närmare på hur själva proceduren med tatuerade fräknar går till i ett eget inlägg, men här kommer lite snabba fakta:
 
  • Själva tatuerandet brukar ta ungefär en timme
  • Jag tatuerar med en maskin som påminner mycket om en tatueringsmaskin
  • Jag blandar färg utefter kundens önskemål och hudton
  • Det brukar inte upplevas som speciellt smärtsamt, mest kittla i näsan så att en vill nysa och ögonen brukar tåras en del
  • Huden rodnar initialt men detta brukar lägga sig inom några timmar
  • Huden brukar inte bli speciellt svullen
  • Färgen ser mörk och skarp ut precis i början, men den brukar ljusna och mjukna inom några dagar och efter en vecka tycker de flesta att det ser fint ut
  • Hela läkningen tar upp till 4 veckor
  • Inget smink första veckan!
 
Här kommer några bilder på läkta fräknar som mina älskade kunder har skickat till mig! Enjoy!
 
 
 
 
 
 
 
Fräknar, Läkta tatueringar | |
Upp